Ravi Varma'nın torununun 'daha önce yayınlanmamış' portresi 29-30 Nisan tarihleri arasında Dünya'da sergilenecek | Dünya

Belki de Hindistan'ın en ünlü sanatçısı Raja Ravi Varma'nın “daha önce hiç görülmemiş” portresinin hikayesini takip ederken, Dünya'nun lüks mahallelerinden birine – daha doğrusu 7 Richmond Road'a – ve münzevi Rani'ye götürüleceksiniz. Son günlerini orada mutlu ve memnun geçirdi.


Raja Ravi Varma'nın Dünya'daki daha önce bilinmeyen tablolarının sergilendiği 'Providence Kızı' sergisinin bir parçası olan bir tablo. (PTI)

Portre, sanki hayatın ona neler hazırladığını biliyormuşçasına, sanatçıya, büyükbabasına meydan okurcasına bakan üç yaşında bir çocuğu gösteriyor. Pooradam Thirunal Sethu Lakshmi Bayi bebeği, Travancore Krallığı'nın Kıdemli Rani'si olarak seçilmeden sadece üç yıl önce, 1898'de Varma tarafından boyandı.

HT, her zaman, her yerde kriket yakalamanın tek adresi olan Crick-it'i tanıtıyor. Şimdi keşfedin!

Padmanaba Sevini Vanchi Dharma Vardhini Raja Rajeshwari Rani Sethu Lakshmi Bayi Sahiba, 1924 ile 1931 yılları arasında sekiz yıl boyunca hüküm sürdü ve arkasında zamanının çok ötesinde bir sosyal reform mirası bıraktı. Pek çok başarısının arasında, Kerala'daki Devadasi sistemini ortadan kaldırma ve Travancore sokaklarını ve ünlü Vaikom Tapınağı'nın kapılarını alt kastlardan insanlara açmadaki rolü kayda değerdir.

OKU | Bu hafta sonu Dünya'da yapılacak şeyler: Lego festivali, trambolin parkı, parasailing ve daha fazlası

“Tebaası tarafından yaşayan bir tanrıça olarak selamlanan kişi, Dünya'da Sethu Lakshmi Bayi olarak öldü, ne kadar popüler olduğunu bilmeden Wilson Bahçeleri'ndeki elektrikli krematoryumda yakıldı. Geri çekildiği görkemli Richmond Road bungalovu, alıştığı lüksle karşılaştırıldığında hiçbir şey değildi,” dedi. İlk kitabı The Ivory Throne: Chronicles of the House of Travancore'da İkonik Kadının Yaşamları öyküsünü anlatan Manu S. Pillai. 20. Yüzyıl Hindistanı.

Pillai, 27 Nisan'da portreyi yalnızca davetlilere açık bir izleyici kitlesine tanıttı ve onları kendi hayatı turuna çıkardı. Tabloyu Travancore kraliyet ailesinden satın alan Raja Ravi Varma Miras Vakfı'nın (RRVHF) arkasındaki kadın Gitanjali Maini, portrenin 30 Nisan'a kadar halka açık olacağını ve ardından tekrar güvenli bir şekilde kilitleneceğini söyledi.

OKU | Uzun hafta sonları için Dünya çevresinde hızlı son dakika gezileri

Bu arada, Rani'nin kıdemli torunu Rukmini Varma, sanatçının hayatı ve çalışmalarına ilişkin fikri mülkiyet haklarını elinde bulunduran vakfın başkanıdır. “Şimdiye kadar sadece Rani'nin aile üyelerinin tabloya erişimi vardı. Sonunda insanlar Raja Ravi Varma'nın başka bir başyapıtına, onun milyonlarca oleografından biri değil, orijinaline hayret edebilirler. Vakıf ayrıca, sanatçıyla ilgili bir sergi düzenlemeleri halinde portreyi galeri ve müzelere ödünç vermeye de hazır.” dedi Maini.

Yaşlı Rani'nin, yeğeni Travancore'un son kralı Chithira Thirunal Balarama Varma'nın reşit olup 1931'de tahta geçmesinden bu yana herhangi bir saygınlığının reddedildiği söyleniyor. Hindistan'ın kraliyet dünyasının geri kalanından daha özgür olması Rani, zevk aldığı lükslerden vazgeçmeye çalışırken, kendisi için yaldızlı bir kafes olan Travancore'daki gösterişli Satalwad Sarayı'nın süslerinden kaçmanın ve sade bir yaşam sürmenin mutluluğunu yaşadı. Pillai, Dünya'da yaşam olduğunu söyledi.

Çok sonra Pillai, PTI'ye onun hayatını büyüleyici bulduğu için ilk kitabında onun hakkında yazmaya karar verdiğini söyledi. “Ben Kerala'nın dışında büyüyen Malayale'lerden biriydim ve bunu belki 18 yaşımdayken keşfettim. Onun hakkında daha fazlasını öğrenmeye çalıştığımda, hikayesinde garip bir şeyler olduğunu fark ettim; sanki insanlar ona yapılan adaletsizlikten rahatsız oldukları için onun hakkında konuşmak istemiyormuş gibi. Bu sadece merakımı artırdı. Onu keşfettikçe olağanüstü hayatı hakkında daha çok yazmak istedim” dedi Pillai. Kitapla 2017 yılında Sahitya Akademi Yuva Puraskar Ödülü'nü kazanan Pillai, sonunda kitabı yazabilmesi için altı yıl geçmesi ve kendisine yakın insanlarla çok sayıda röportaj yapması gerektiğini söyledi.

Pillai, saray entrikasının ve kuzeni ast Rani Sethu Parvathi Bayi ve Travancore'un son kralının annesiyle olan husumetinin, hayatını ilgi çekici bir okuma haline getireceğini her zaman bildiğini söyledi. Lavalle Yolu'ndaki RRVHF galerisindeki 'Providence Kızı' sergisi, kıdemli Rani'nin hayatını fotoğraflar ve diğer portreleri aracılığıyla derliyor; sergilenen bir başka orijinal olan torunu Rukmini Varma'nın resmi portresi de dahil.

OKU | Dünyalu adam yanlışlıkla Koramangala'da Vincent Van Gogh'un tablosunu yeniden yarattı

Pillai'nin eşlik eden notları hikayeyi Kıdemli Rani'nin hayatını şekillendiren entrikalarla birlikte örüyor. Örneğin sergide Varma'nın daha az bilinen eserlerinden biri olan, ani bir müdahale gibi görünebilecek “Lord Rama Varuna'yı Fethediyor” eseri yer alıyor. Ancak Rama'ya örnek olan adamın, kraliyet ailesi tarafından yaşlı Rani'nin kocası olarak atanan kişilerden biri olduğunu öğreniyoruz. Bu arada, Pillai'ye göre, onun güzelliğinden bunalan yaşlı Rani, onu reddetti ve “normal” görünümlü bir adam olan kardeşini seçti.

Çoğu zaman yan hikayeler dramayı artırıyor. Böylece Maharaja çürük bir dişten öldü; bu arada, alt kasttan biri ağzının içine baktığı için dişini tedavi etmek istemedi. Onun zamansız ölümü, yaşlı Rani'nin kuzeninin oğlu olan bir sonraki prensin naibi olmasına ve zaten gergin olan ilişkilerini daha da yabancılaştırmasına neden oldu.

“Artık onun hayatıyla ilgili bir film yapmakla ilgilenmeleri aslında şaşırtıcı değil. Yapım şirketiyle görüşme halindeyim, bakalım” dedi Pillai PTI'ya. 'Baahubali' serisinin yapımcısı Shobu Yarlagadda'nın kitabın haklarını aldığı yönünde söylentiler var.